wtorek, 19 stycznia 2010

PT-76B

PT-76 - radziecki lekki czołg pływający. Miały one być używane w oddziałach rozpoznawczych i z tego powodu musiały być to czołgi pływające, zdolne do pokonywania przeszkód wodnych wprost z marszu. W końcu lat 40. XX wieku powstało wiele prototypów takich wozów. Za najbardziej udany uznano projekt opracowany przez inż. N. Szaszmurina z Zakładów Kirowskich w Leningradzie. Wóz ten odznaczał się najprostszą konstrukcją, najlepszymi własnościami nawigacyjnymi i największymi możliwościami pokonywania terenu bagnistego. W wodzie napędzany był pędnikami hydrodynamicznymi – zupełną nowością w tym czasie.
Od roku 1962 produkowano wersję zmodernizowaną, noszącą oznaczenie PT-76B. Zastosowano w niej armatę D-56TM wyposażoną w dwukomorowy hamulec wylotowy. Wóz wyposażono też w układ stabilizacji armaty oraz układ ochrony przed bronią masowego rażenia i dodatkowe zbiorniki paliwa. Posiadał on też noktowizyjne przyrządy obserwacyjne.
Model firmy Trumpeter w skali 1/35, nr. kat.: 00382. Praktycznie samosklejalny, bezproblemowy. Jedynym problemem jaki napotkałem to połączenie gumowych taśm gąsienic. Aby je połączyć musiałem zastosować zszywki biurowe. Nadanie odpowiedniego zwisu też było wyzwaniem. Przez dolną część kadłuba przebiłem dwie długie igły, na wysokości pierwszego i ostatniego koła jezdnego. Igły wyprowadziłem na zewnątrz tak, aby wychodziły jedynie do połowy szerokości ogniwa. Na zdjęciach widać ów barbarzyńskie techniki, mam jednak nadzieję, że po pomalowaniu będą mniej widoczne.
Model będzie wykonany w polskim malowaniu.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz